torsdag den 24. januar 2013

Malene altså... Tag dig nu sammen!

Åhh øv! Der gik så fint uden opkastninger, men et lille nyt indslag i min mad blev lige for meget i dag.

Normalt spiser jeg en sandwich til frokost, men der var en portion spaghetti og kødsovs tilbage fra dagen før og ville spise den for at spare på pengene.(som vi ingen har for tiden)
Men nej, det at min frokost var anderledes blev for meget inde i hovedet og jeg måtte kaste op. Jeg føler mig som den største ko, når jeg ser mig i spejlet bliver jeg ked af det!
Jeg ser tilbage på billederne fra da jeg var tyndest og ville et eller andet sted ønske jeg var der. Ikke rent energi mæssigt og ved også godt min krop slet slet ikke havde det godt, men følte bare at jeg havde kontrol over min krops udseende.
Var jeg så tilfreds der? Næh jeg følte mig stadig som en tyk ko, men ville alligevel hellere være den ko end den jeg er nu.
Har fået bryster, røv, store lår og mave. Føler mig som fanget i en andens krop jeg ikke har ønsker om at være i!
Men vil gerne have det godt.
Men hvordan får jeg det godt?

- hvis jeg er undervægtig er jeg mere tilfreds( langt fra helt tilfreds), men min krop har det så skidt. Sulter mig, tvangs motionere mange timer dagligt og hovedet kræser kun i mad, motion og vægt
- hvis jeg er normalvægtig(i mine øjne tyk) er jeg led og ked af min krop, mit selvværd er helt i bund( men det er det nok hele tiden) og jeg føler alle kigger på mit nye fedt!
Dog har min krop det bedre! Jeg har mere energi nogle dage, jeg har tid til andre ting end tvangsmotion og kalorie tælleri(selvom hev til tider lige gør det lidt) og mit hovede er ikke konstant fyldt med madtanker.

Jeg føler lidt jeg kan vælge mellem pest eller kolera.... Jeg har så valgt kolera da det er den eneste måde jeg forhåbentlig kan få en tredje valgmulighed.
Nemlig:
- være okay med hvordan jeg ser ud, og acceptere at jeg ikke skal være mega tynd for at omverdenen syntes jeg er et okay menneske. At det er okay ikke at være som alle andre og leve livet uden konstant at prøve at leve det som jeg TROR andre vil have jeg skal leve det! Hvile i mig selv og nyde de gode ting mit liv indeholder.

Mon Stolpegården kan hjælpe denne 3. Mulighed frem for mig og lærer mig hvordan jeg vælger den frem for de andre???
(Please lad det ske så jeg ikke bliver usikker på om jeg nu har taget det forkerte valg, kunne jo også vælge pest!)

Okay, forvirringen fortsætter lidt endnu!

Men jeres kommentarer til gårsdagens indlæg var guld værd!!! Jeg tænker så meget over hver jeres ord! I giver mig lyst til at forsøge at kæmpe videre med koleraen :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar