tirsdag den 1. januar 2013

1 januar, et nyt år kan starte

Så blev både jul og nytår klaret og vi er vidst kommet godt igennem det alle sammen.
Jeg kan dog mærke at jeg langsomt er blevet tappet for energi i dagene her, ikke kun fordi min datter har haft ferie og krævet lidt ekstra, men har svært ved at finde ro i mig selv.
De sidste nætter har jeg ikke følt jeg har sovet. Jeg har ligget med lukkede øjne og følt jeg bare har ventet på at falde i søvn.
Jeg har sikkert sovet men følelsen har ikke været der.

Der ud over har julen og nytåret stået på meget mad, mange fristelser og frygtelig mange følelser omkring min egen krop!
Jeg har ikke rigtig taget på ( da jeg vejede mig den 31/12-12 havde jeg tabt 600 gram, så ved ikke hvad den siger efter i går) men den følelse jeg har af min krop er så frygtelig. Jeg føler der er fedt alle vegne, at dobbelthagen overskygger alt andet i mit ansigt og ja det gør bare livet mere svært.
Lidt mere opkast kommer af den slags følelser, og endnu mere af at jeg bare føler jeg fejler som mor og kæreste når mit overskud forlængst er skudt af med en nytårsraket.
Så bliver det forstærket fordi jeg får overbevist mig selv om at jeg virkelig er klam, fed og et dårligt menneske.
Livet er altså svært til tider :(


Men nu er vi i gang med et nyt år! Og det år skal bare blive bedre end 2012. Ikke at 2012 var slemt, men der var jo lige noget med en slem nedtur, indlæggelse på psyk og en spiseforstyrrelse der fik overtaget mit mindset.
Der ud over var der de gode ting som at jeg har en skøn datter, en kæreste som jeg bare føler mig så død heldig over at have, vi fik ny bil og her i december voksede familien med 1 mere. Nemlig lille Molly, som vi alle tre er så glade for.
Min datter elsker hende. I dag var jeg bange for at hun var ved at blive kvalt, og jeg stak hele fingeren i halsen på den stakkels hund. Da det var gået mere over, græd jeg. Eller som min datter spurgte om: hvorfor drypper du mor? Ha ha ha!!! Skøn tøs.

Bordet før

Forret

Hovedret

Dessert



Hjemmelavet kransekage
 
Bord efter

Lysekrone efter

Godt nytår fra mig og Molly



2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder Malene, og det ser ud til I havde en dejlig aften:-)

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre, du trods alt kom hel igennem både jul og nytår:)

    SvarSlet