søndag den 2. december 2012

Åhh nej

Åh altså vægten er stadig høj og jeg orker ikke at skulle hen og danse sejrsdans fordi jeg nu er blevet 1 kg tungere.
Gad vide om man får en guldstjerne.
Hos Vægtvogterne fik man altid en guldstjerne hvis man havde tabt sig 3 kg.(tror jeg nok, kan ikke helt præcis huske antal kg) De guldstjerner blev et symbol på jeg havde klaret endnu en milepæl og nu startede kampen for at få næste guldstjerne.

Lige nu arbejder jeg totalt imod og føler at jeg hver gang vægten går op bør aflevere en guldstjerne.
Alt jeg kunne finde ud af var at tabe mig!
Nu kan jeg så også tage på, men det giver ikke rigtig den fede reaktion inde i mig :(

11 kommentarer:

  1. det skal nok gå!
    du nødt til at tænke på, at det er det bedste for din krop, og det bliver nemmere med tiden..
    siger jeg som heller ikke kan finde ud af det.....

    - vi må bare blive ved. fuck spiseforstyrrelser! vi vil sgu da være raske!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret!

      Vi vil være raske, men det føles bare slet ikke så nemt som jeg gerne vil have det.
      Jeg har hele tiden et billede af at jeg nu hedder fede Dorrit! Jeg kan slet ikke overskue min krop og mit spejlbillede :/

      Slet
  2. Det er hundesvært at acceptere en vægtøgning, når man nu er blevet så god til at tabe sig. Det giver ikke det samme kick! Hvis det gjorde det, var det jo ingen sag. Det var jo netop det kick, der gjorde det lidt nemmere at tabe sig. Ja, du er god til at tabe dig - men du er så meget mere. Du er meget bedre end bare en god taber. Du er en god mor og kæreste - og lige så vigtigt; du er en god fighter.

    Da jeg skulle øge under indlæggelse var det 1 kg om ugen. Det var sgu svært at være glad, når vægten var steget. Efterhånden lærte jeg at fake en fest - eller en glæde. Jeg lod som om, jeg var glad for at have taget på. Det havde den heldige konsekvens, at jeg bedre kunne acceptere, når folk roste mig for det og anerkendte min svære kamp.

    Så fuck guldstjerne fra vægtvogterne. Dem har du fået - og de er dine. Nu skal du have flag og flettede julehjerter. Og du skal have pebernødder og konfekt. Du skal fejre og fejres, fordi du har opnået noget, som er pisse svært!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den der lille feature, hvor man skal bevise, man ikke er robot - den hiver altså tænder ud. Forleden blev mit indlæg slettet helt, fordi jeg simpelthen ikke kunne se tal og ord på min iPad. Kan det mon fjernes, eller tænker du, det er nødvendigt? jeg har det ikke på min blog, og jeg døjer ikke med spam. bare en tanke

      Slet
    2. Undskyld, jeg bryder ind - men Bettina, du har den feature på din blog :-) Jeg må i hvert fald ofte igennem den flere gange, når jeg skal kommentere dine indlæg :-)

      Og Malene.
      Du kan ikke altid regne med de vægtstigninger. Et kilo på to dage (tror jeg, du skrev i et andet indlæg?) er ikke nødvendigvis noget, du har taget på alt sammen. Apropos robotter, så er kroppen ikke en maskine, og den har også naturlige svingninger. Du ved det sikkert alt sammen, men nogle gange synes jeg selv, det kan hjælpe at høre det fra andre alligevel. Jeg synes, du er sej! Jeg danser sejrsdansen for dig her på den anden side af skærmen - for jeg har også svært ved at danse den for mig selv.

      Knus :-)

      Slet
    3. Tak for det, Krokodullen :-) Det vidste jeg slet ikke. Nu har jeg taget den fra - håber jeg. Ellers sig lige til :-)

      Slet
    4. Tak Bettina...
      Jeg ved godt det ikke er nemt for nogen af os med den vægtøgning. Det blev sku bare lige pludselig virkelighed og virkeligheden var at jeg rent faktisk havde taget det på jeg skulle + 100 gram ekstra!
      Og det giver mig bare en underlig følelse af at jeg vandt, men hvor har jeg så bare tabt meget i en anden kamp!

      Ang. den robot ting, så hader jeg den selv, men jeg har ikke selv sat det på. Det er min søde kæreste der har lavet bloggen til mig og jeg ANER ikke hvordan jeg fjerner det, men jeg har sagt det videre til ham, for jeg bander selv over det hver gang jeg skal skrive hos jer andre :)

      Så jeg undskylder besværet og håber du stadig vil besøge min blog og skrive dine fantastiske kommentarer for de betyder mere end man skulle tro!

      Krokodullen:
      Jeg ved godt at vægtøgningen svinger meget... Og inderst inde håber et eller andet at det ikke var så stor en vægtøgning som tallet viste!
      Men jeg er pisse glad for din sejrdans for mig. Håber jeg en dag kan danse den sammen med dig!

      Slet
  3. Her ville jeg så ønske jeg kunne komme med nogle fantastiske gode råd mht. at håndtere den f**** vægtøgning. Men det er et onde, som skal overstås. Kæmper også selv med det.

    Vi må bare se frem til at få en stabil vægt en dag!

    PS: Er helt enig mht den der robot-feature.. vildt træls (ellers også er jeg bare ved at blive halvblind hehe:P)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg håber du har ret at en stabil vægt vil hjælpe, men lige nu føles det enormt forkert at skulle derop!

      Slet
  4. Selvom jeg ved, hvilke tanker du slåsser med lige nu, så vil jeg aligevel sige til dig, at jeg synes, at det er så sejt gået af dig, med alt det duhar været igennem i ugens løb.

    SvarSlet