torsdag den 6. september 2012

Fødselsdag gør én syg

Så er kærestens fødselsdag klaret på bedste manér.

Det gik rigtig godt på trods af at morgenen startede RIGTIG skidt da min vægt var gået op. Jeg gik helt i panik, men panikken gjorde da jeg IKKE tog den tebirkes som jeg jo ellers stadig overvejede.

Morgenbordet i færdig stand


Koldhævede havregrynsboller


Min elskede yoghurt som bliver brugt til alt her hjemme


Min hjemmelavede syltetøj, de omtalte tebirkes og lækre frugtspyd
Jeg valgte i stedet at spise:

- En kop yoghurt m 1 ske syltetøj og lidt müsli, ½ lille bolle og 2 frugtspyd.
- Til formiddag spiste jeg lidt mere frugt
- Frokosten blev indtaget ude og endte med at blive en kedelig salat med tør kylling uden dressing da spisestedet mente at en olie/eddike dressing kun er lavet af olivenolie og det fik de mig altså SLET ikke til at hælde på. Føj

Dette er et billede af den såkaldte olie/eddikedressing.
- Eftermiddag fik jeg en iskaffe lavet her hjemme. Lavet på laktosefri minimælk og hermesetas strø sød (Altså stort set kun mælken tæller kcal! YES)
- Aftensmad endte med at blive lidt broccoli, blomkål, 1 øseske hjemmelavet kylling i karry og lidt blandede småting.
- De andre fik creme brulée, men det kan jeg ikke tåle så jeg hapsede endnu en iskaffe :) Mums
- Havde egentlig lavet en aftale med mig selv om INGEN slik pga den alt for høje vægt, men min sukkerafhængighed SKREG efter mit sædvanlige guf som består af 3 chokoladekiks og lidt mintpastiller.

Hvordan kan man både være sukker afhængig og have en spiseforstyrrelse? (Hvis jeg altså har en spiseforstyrrelse?)

Gode tanker, ideer til at få det væk osv. modtages med kyshånd.


Gæsterne gik ved 20.30 tiden også var jeg bare HELT færdig.
Fik lavet en smule armbånd og begyndte på at lave lidt øreringe, men jeg syntes nu ikke rigtig jeg er den største haj til det pjat...
Allerede til aften kunne jeg mærke at jeg nok ikke ville kunne overkomme terapien i dag. 1 var at jeg var nødt til at få fat i min læge og få ham til at kigge på noget. 2 var at jeg simpelthen ikke ville kunne overkomme at se vægten være gået op inde hos diætisten. Jeg ORKEDE IKKE at få ros for noget jeg slet ikke føler er godt.

Det endte også med jeg ikke tog afsted, hvilket var meget heldigt da jeg fik tid hos lægen kl. 11.
Men alligevel føler jeg at jeg burde have været afsted.
Dog har jeg sovet hele dagen. Jeg har haft det elendigt. Er ved at blive forkølet, min hals gør mere og mere ondt for hver time der går og mit hoved bliver tungere og tungere.
Så jeg kan vidst ligeså godt sige: Velkommen sensommer-influenza, hvor er det dog hyggeligt med lidt selskab. (Men hvorfor kommer du nu hvor vi skal have gæster til endnu en fødselsdag på lørdag, jeg har min datter og ville SÅ gerne få trænet.... Virkelig dårligt tidspunkt!)

Bordet er dækket til gæster



 I dag har maden set således ud:

- Morgenmaden bestod af 1 kop yoghurt m 1 ske syltetøj og lidt müsli, 3 frugtspyd.
- Frokost blev 1 iskaffe, lidt broccoli og blomkål med 1 ske sød chilisovs og lidt vandmelon.
- Eftermiddag blev 3 små stykker ananas og 3 små stykker vandmelon.
-Aftensmad blev en gentagelse af i går.

- Og jeg VED at jeg ender med en iskaffe, 3 kiks og lidt mintpastiller hvis jeg kender mig selv ret... (ihhh og hvor ville jeg gerne kunne lade være, men det skriger efter mig helt nede fra kælderen)

Spiser jeg alt for meget????




3 kommentarer:

  1. Jeg er virkelig imponeret over dine bedrifter til fødselsdagen. Det ser så lækkert og velovervejet ud.
    KUN forståeligt at du er træt!!!!

    Jeg sidder også med følelsen af, at jeg burde været taget afsted.. Men jeg havde ikke kunnet.. Jeg har sovet hele dagen, og jeg kontakter min egen psykolog imorgen. Jeg har det temmelig skidt. Kan ikke vente på, at de giver mig hjælp derude fra :s

    Mht din mad... Jeg synes, at det lyder som meget lig med det, som jeg spiser.. Hmm. Jeg har så bare en tendens til at spise for to til aftensmaden...

    Suk.
    Og ja.. Diætisten.
    Mit issue var dog det modsatte til idag. Jeg skal nemlig veje 58 kilo. Jeg er bare bange for, at jeg har set forkert - og ikke vejer de 55 kilo, som jeg så sidst. I så fald - så vil der være længere op til de 58!!!!!
    For lige nu tænker jeg, at 3 kilo mere.. Det er ikke så slemt.. Men tanken om mere end 3 kilo.. Den er næsten lige så ekstrem, så da jeg i starten fik at vide, at jeg som 48 kilo, skulle op på 58!
    Ej men altså.. HELT seriøst. Det er bare for åndsvagt.

    Hold da op hvor bliver det dejligt at komme med af det lort af tanker......

    /Ja.. Undskyld. Gik lige i selvsving.
    Hvor er det dejligt at du er begyndt at blogge!! Det gør mig så glad at kunne følge med <3

    Håber at alt gik godt ved lægen!
    .. og sygdom. Åh nej.... I'm really sorry :o(

    KNUUUUUUS!

    SvarSlet
  2. Søde Ina, hvis du ikke så 55 kg på vægten, hvad tror du så at du så?
    Med hensyn til vægt så er jeg bare så dødsens bange for at man bliver "sluppet" fri så snart vægten er god nok. Og jeg tror ikke jeg er "helbredt" hvis bare vægten siger 58-60 kg... Så jeg ønsker for alt i verden at få værktøjer der kan hjælpe mig af med alle de fordømmende tanker jeg har om mig selv.
    Sad og kiggede billeder af mig selv i går fra tidligere og jeg er ved at kaste op. Og tanken om at jeg på nogle af dem vejer ca. det jeg skal i forhold til stolpegården gør mig BANGE.
    Jeg vil ikke være fed- Det har jeg prøvet. Been there, done that!
    Fik du kontaktet din psykolog? Håner han/hun kunne hjælpe dig lidt på rette spor.

    Det gik fint ved lægen. Heldigvis var det ikke det jeg frygtet, men bare en lille sidegevinst man som kvinde kan få når man lige pludselig får gæster fra rødby i en HEL UGE og lukker de finere dele inde i et plastikbind dagen lang! Skønt skønt.
    Og oven i det, skal jeg nu og slæbe rundt på denne influenza tilstand. Syntes godt nok ikke livet er fair ved mig lige nu!

    Måske jeg har tabt den smule held jeg havde på en af mine gåture....?

    Knus

    SvarSlet
  3. Hehe, jamen jeg ved ikke, hvad jeg så så.. Men så spiller hjernen lidt med en, om jeg vil SE det på skrift fra diætisten før, jeg tør at tro på det!!

    Nej du skal ikke slippes løs!!!! Vi skal jo have nogle værktøjer og have en masse sat på plads i vores følelsesregister. Vi skal jo finde ind til en balance.. Indtil da kan vi jo ikke bare overlades til os selv. Der er jo en grund til, at vi har brug for hjælp. Vi kan ikke selv..
    Jeg ser derfor meget frem til, at vi skal på et videre hold hvor vi arbejder mere med tingene.
    Det skal nok gå!!!! Du vil jo gerne være rask!!!! Du og vi andre er jo bare røv forvirret.. Vi kender ikke til grænser/balance.... Og vi er bange og bekymrede...

    Det skal nok gå.

    Mht din vægt og de billeder hvor du vejer det samme. Jeg kan godt følge dig.. Det er nok et issue som især jer, der har været i den modsatte boldgade har.
    I jeres tilfælde er det nok en god ide, at i ikke bliver presset mere end i er klar til.

    Man kan jo heller ikke tage på og være ok med det, før ens syn på sig selv er ændret..
    OG jeg tror ikke, at man SKAL have en BMI på 20 resten af sit liv. Men de bliver jo nød til at have en retningslinje, som de har haft bedst resultater med.

    Det handler jo i bund og grund om, at vi kan komme om på den anden side og blive selvstændige + give kroppen, hvad den har brug for.

    Jeg fik kontaktet med psykolog, og fik det allerede meget bedre..

    Håber du er ved at være ovenpå <3

    Knus!

    SvarSlet