torsdag den 27. september 2012

Jeg er ORANGE! .....

Jeg er nu orange, og sikke noget sludder.
Jeg er præcis lige så bleg og grå som jeg plejer.

Men jeg er nu ikke i en overvejelsesgruppe længere (Som er rød), nu er jeg orange og skal nu ved hjælp af individuelle samtaler med terapeut og diætist tage små babysteps til at blive gul og til sidst grøn, hvor man er klar til at øge vægten. WOW det er en mærkelig følelse.
Den ene terapeut sagde ordene: " Jeg tror ikke du behøver din spiseforstyrrelse mere, Malene!"

WHAT!?
Hvad mener du med det?
Hvorfor ikke?
Hvad skal den erstattes med så?
Hvordan skal jeg så holde kontrol med min krop, min vægt, mit indtag?

Noget i mig blev glad, men glæden blev hurtigt overtaget af rædsel. Så meget rædsel, at jeg fik tårer i øjnene, begyndte og svede og ville bare løbe min vej!
Men jeg blev, og jeg tænkte: "Måske har han ret, og måske er det i virkeligheden det jeg ønsker, jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer der til".

Sådan ca. ser min fremtid ud!
Hvordan vil jeg kunne forblive normalvægtig uden at holde den strikse kontrol over mad, motion osv?
Hvordan gør andre?

Jeg ved jo hvordan det er at være fed, jeg ved ikke hvordan man lever som normalvægtig uden at holde styr på alt... Kan man det?!
Syntes min vægt svinger sindsygt, vil den stoppe med det hvis man lever normalt og uden kontrol?
Vil jeg kunne spise et æble uden at tænke: Her er ca. 60 kcal i?
Jeg håber det inderligt!
Jeg håber jeg en dag kan ligge på sofaen og se film hele dagen med min kæreste, hvor vi sviner os til i slik og andre ting vi lyster, UDEN jeg ligger og får angst, kvalme, må kaste op, tage flere afføringspiller og planlægge det strammeste motionsprogram for den næste tid.

Min kæreste sagde noget tankevækkende i går: " Jeg kunne godt tænke mig at være rigtig kærester med dig"..... Hmmmmm hvis vi ikke er det nu, hvad er det så vi har gang i? :o)
Men han mente at vi kunne være kærester, som at vi var sammen som kærester, havde sex, lystede hinanden og gav udtryk for det.
Det lyder virkelig tiltalende og det vil jeg SÅ gerne. Jeg er bare nødt til at arbejde mig derhen.
Lige nu forstår jeg slet ikke hvad man kan have lyst til med mig.
Jeg syntes jeg er så utiltrækkende, at jeg nærmest er bange for at han kunne finde på at forlade mig på det grundlag.
Men jeg VIL være kæreste med min kæreste! (Virkelig mærkelig sætning!)
Jeg vil lade min kæreste syntes jeg er pæn, lækker, tiltrækkende og god nok.
Jeg vil faktisk gerne selv lære at syntes det samme om mig....
Det er mit mål lige nu, PUHA hvor pokker starter man lige på det!?



HJÆLP.....?!




Dagens flyvske og lidt mærkelig tanke:

Jeg har altid syntes at Kylling fra Bamse og Kylling havde de mest ranglede og sjove ben.
Jeg ser så mig selv i en vindues rude i dag og kunne ikke andet end se kyllings ben, bare på mig og i sort....





Er jeg ved at få kyllingeben? :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar