tirsdag den 4. september 2012

Fødselsdag på "menuen"

Ja i morgen er det min kærestes fødselsdag og som den perfektionist jeg er vil jeg smadder gerne gøre hans dag helt speciel.

Der er inviteret gæster til i morgen aften, og kærestens livret er kina-buffet. Så det har vi selvfølgelig kastet os over selv at skulle lave... Bum bum bum. Jeg ender helt sikkert med at skrige inden i over mangel på plads, kogeplader og for lille ovn. Men nej, selvfølgelig kan du sagtens klare det, Malene. Tror endda jeg kan blæse sæbebobler imens. (ironi kan muligvis spores i denne tekst)

Nå nu til dagen i dag.
Vågnede op (dog 1 time senere end uret havde ringet), og der var ingen hovedpine. Perfekt.
Jeg tog en rolig morgen med datteren og fik sendt kæresten på job.
Efter aflevering af prinsessen startede jeg min vandring, hvor jeg havde adskillige stop på vejen hvor jeg skulle handle lidt ind til denne perfekte fødselsdag.
Da jeg kom hjem gik jeg i gang med at snitte en helvedes masse grønsager til alle de forskellige retter der skal se dagens lys i morgen.
Så igen blev det ikke til træning, men har dog gået en hel del kilometer i dag.

Kl. 15 skulle jeg til lægen og have den første vaccine mod livmoderhalskræft. Det første sygeplejersken siger til mig er: Nå, Malene... Nu skal du vidst heller ikke tabe dig mere vel? Øhhh hvad svare man så lige til det?
Nejahhhh det skal jeg vel ikk... (Indre stemme siger: Jo for pokker, hun er jo blevet mega fed efter weekenden og alt for lidt træning. Hende Malene er godt nok faldet af på den...)
Men emnet sluttede heldigvis hurtigt og vi kom til sagens kerne. Stik, sprøjt og plaster. Ny tid den 5. november til vaccine nr. 2.

Her til aften har den stået på endnu flere forberedelser til i morgen.

- Bolledejen er slået sammen og står til koldhævning i køleskabet.
- Bordet er dækket fint op og gaverne lagt på plads.
- Frugtspyd er lavet
- Tebirkes købt ind (Har dog stadig kamp inden i om jeg selv skal have da 1 stk tebirkes koster mig 310 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kcal.)

Altså skal jeg i morgen tidlig kl. 5.30 (Puha) op og ordne:
- Bollerne skal formes og bages
- Tebirkes bages i ovnen
- Æg koges
- Andet tilbehør sættes ind og gøres klar
- Datter skal vækkes
- Vække fødselsdagsbarnet med sang og flag

Min mad i dag har set således ud:
- Yoghurt m 1 ske syltetøj og lidt mûsli 
- Formiddag tog jeg 1 lille æble og ½ lille banan
- Spiste 2 gulerødder mens jeg skar grønsager
- Frokosten blev til endnu en omgang yoghurt m syltetøj og mûsli 
- Lidt efter frokost 1 fuldkornsfigenstang
- Sen eftermiddag 1 gulerod
- Aftensmaden stod igen på pitabrød uden brød, altså salat.
- Her til aften røg der igen lige 3 chokoladekiks, mintpastiller og 6 små lakridser (Måske kunne dette være grunden til du bliver fed, Malene?!)
- Og jeg sidder her og overvejer kraftigt om jeg skal have endnu en omgang yoghurt. Det gør så godt for maven og hjælper "skidepillerne" godt på vej.

Når jeg sidder og ser på min madliste er jeg ved at få et hjertestop. Der er sku da mange punkter med mad her.
Hvor meget spiser I andre? Jeg føler ikke jeg har en spiseforstyrrelse når jeg ser på al den mad jeg rent faktisk formår at fortære på en dag..... Er det en fejlbedømmelse fra lægerne?


Nå her er lidt billeder af aftenens forberedelser og lidt KREA:





Smid gerne jeres tanker, følelser og vise ord i en kommentar... :)

1 kommentar:

  1. Dejlige Malene! Hvor er din blog dog vidunderlig, ALLEREDE! Jeg er VILD med dit layout og din måde at formulere dig på!

    Hvor er det dejligt, at du her kan sige ALT, hvad du vil <3

    Og ja... Jeg har også kæmpet med at holde opgaven på afstand....
    Jeg har svært ved at hygge mig med den, selvom jeg egentlig glædede mig sidste torsdag til bare at gøre det hele afslappende.. Men nææææh nej.

    Er spændt på, om jeg får lavet noget som helst.. Tør næsten ikke at gå igang! Er bange for at galskaben bryder ud! Hehe..

    Knus!

    SvarSlet