lørdag den 8. september 2012

Sidste fødselsdag i år er overstået (For mit vedkommende, altså)

Ja så fik vi klaret fødselsdagen for kæresten.
Det gik rigtig godt. Men nøj hvor havde vi travlt indtil gæsterne kom. Det vil billederne måske vise:

Fedtfattig banankage m. mørk chokolade

Canapeer med Æg og rejer, hjemmelavet skinkesalat lavet på yoghurt m agurk i stjerneform og leverpostej m. agurk i stjerneform

Leverpostej

Æg og rejer

Skinkesalat







Bordet hvor der ikke var plads til andet end grøntsagsstave og dip...

Nå men alt i alt var folk tilfredse og glade og gik i hvert fald ikke sultne herfra. Er der noget jeg ikke kan fordrage, så er det at folk ikke har lavet nok mad. Tænk sig at man nogle steder føler man ikke kan tillade sig at blive mæt fordi man vil da i hvert fald ikke være den der tager det sidste stykke.
Men den slags kommer ALDRIG til at ske hjemme hos mig.
Jeg laver altid mad i mængder, så man skulle tro jeg fik besøg af en hel 10. klasse med teenagere der har kæmpe appetit.
Men det er så også en af grundene til at vi her hjemme tit lever af det samme mad i flere dage. Faktisk spiser vi stadig rester fra i onsdags, fordi jeg ikke lige kunne lave lidt af hver ret, men i stedet lavede en kæmpe grydefuld af alle retter.... Hmmm.

Her i dag er det med maden gået helt gal for mig... Har faktisk SLET ikke styr på hvad jeg har indtaget og hvor mange kcal det ca. er! Det er DØD ubehageligt og giver mig en anelse angst her til aften. (Muligvis har jeg også kæmpe issues med mig selv over den ca. ½ kage jeg har ædt i dag... Tsk tsk Malene)

Så jeg regner ikke med at jeg skal snakke med badevægten i morgen og håber sørme at mine "skidepiller" hjælper mig af med noget af alt det mad jeg har spist i dag.
Har både spist brød og kage i dag. Det er ting jeg normalt springer over, især brødet.

Hvis jeg skal forsøge at skrive min mad ned ser det således ud:

- Morgenmad bestod som sædvanlig af yoghurt med syltetøj og müsli
- Frokost bestod af en lille iskaffe og et par canapeer
- Eftermiddag 6 canapeer, 3 frugtspyd, lidt gulerødder og agurker UDEN dip, 1 stk. kage
- Aftensmad blev til rester. 6 canapeer, blomkål, broccoli og andre grønsager vendt på panden.
- Aften blev til 1 stor iskaffe og en ordenlig omgang kage....

Sikke noget rod du har lavet Malene, hvorfor fanden skal jeg altid sidde og få det skidt over de valg jeg har taget i løbet af dagen?! Jeg bliver sindsyg.

Har været kreativ med mine nye perler her til aften:








I morgen regner jeg med at vi tager svigermor med på Bellahøj Kræmmermarked om formiddagen.
Kl. 14 bliver datteren hentet af sin far. De skal nemlig rejse mandag meget tidligt, så derfor henter han hende tidligere end normalt.
Kl. 16 skal kæresten og jeg ind og se Anders Matthesen i Falconer. Gav kæresten 2 billetter i fødselsdagsgave :) Har også sparet op af mine lommepenge i en hel del måneder :)

Så jeg håber at jeg i morgen får en skøn dag og kan melde tilbage her inde at alt bare er skide lækkert... Wuhuuu.



3 kommentarer:

  1. Shit. Jeg er dybt imponeret over din mad! WOW! Gæsterne er godtnok blevet forkælet!

    SvarSlet
  2. Ser godt nok fint ud :-)
    Tænk om det var muligt at se på dit madindtag uden samvittighed og så tænke - ja, det spiste jeg. Det er helt okay at spise kage. Det gjorde alle de andre også. Det behøver jeg ikke spise hver dag, men det er helt i orden. Jeg synes, det er flot, du kan. Det er super invaliderende ikke at være i stand til at spise det samme som alle de andre. Måske kan det dulme samvittigheden at vende tankerne lidt rundt. Der er intet at have det dårligt over! Du har spist meget mindre end de fleste, når de fejrer fødselsdage.

    I øvrigt - få smidt de der skide piller ud. De gør intet godt for dig. De fucker dit tarmsystem op, men de hjælper dig ikke forbrænde flere kalorier. Kalorierne i maden er forlængst optaget, inden det ryger ud af dig. Så - skyl du dem ud i lokummet, hvor de hører til.

    I øvrigt - fedt du har skrevet mere om dig selv i din præsentation. Det er super at kende lidt mere til dig og dit liv.

    SvarSlet
  3. I.P:

    Tak :) Jeg går også rigtig meget op i tingene når jeg sætter mig for dem. Mit motto er vidst blevet: Gør man det, gør man det 110%. (Der er sku da ikke noget at sige til jeg er blevet syg med årene)

    Bettina:

    Jeg ved godt skidepillerne ikke gør jeg forbrænder kalorier, men de gør at jeg bedre kan glemme de fejl jeg begik dagen i forvejen. For når jeg er tømt føler jeg mig lettet og det gør min dag til at overkomme.
    Ved det smadre alt og har nok formentlig gjort det. Jeg kan jo ikke komme på toilettet uden længere.
    Men jeg venter spændt på at skulle snakke med en læge om hvad jeg skal gøre for at få mit eget system igang igen.
    By the way, så er dagens nye indlæg med til at fortælle endnu mere hvem jeg er, eller hvem jeg også har været. Håber du vil læse med og kommentere.

    SvarSlet