lørdag den 29. september 2012

Man skal ikke græde over spildt sovs!


Her til aften skulle vi til svigerfars fødselsdag, og jeg havde forhørt mig hos svigermor om der ville være mad jeg kunne klare at spise, både i forhold til min laktose intolerans og mine skøre følelser omkring mad.
Det fik jeg bekræftet, så vi tog afsted og jeg havde ikke dårlige fornemmelser.
Da vi kommer finder vi hurtigt ud af at selskabet bliver større end jeg havde forventet. Bliver lettere angst over det, begynder og svede mens jeg fryser og kan mærke jeg langsomt trækker mig ind i mig selv... Kæresten spørger til mig, og syntes også svigermor havde et ekstra øje på mig.
Vi sætter os til bords og jeg spiser så grønsager og 1 tynd skive kød. Svigermor havde lavet en sovs til mig kun på fond og jævner. Men de andre fik SOVS!!! Ikke bare sovs som man normalt ville tage. Her sad folk og skar boller ud, lagde det på tallerkenen og hældte sovs på, for så at spise det med kniv og gaffel.
Selvom det ikke var mig der spiste det, fik jeg det Sindsygt skidt. Begyndte og få tårer i øjnene og hjertebanken.
Måtte stoppe med at spise, bære min tallerken ud i køkkenet med resterne af min mad og samle mig over en smøg.
Hvordan kan det være at jeg reagere på hvad andre spiser?

Jeg syntes min spiseforstyrrelse er blevet lidt værre den sidste tid. Ikke at jeg har tabt mig, men der kommer flere og flere ting, regler og måder min mad skal håndteres på.
F.eks. Er morgenen begyndt at starte med at veje 330 gram mælk af og blande vand i til 1/2 L. Så ved jeg at der er for 100 kcal i den flaske.
Hvorfor går det lige pludselig den vej?
Jeg er jo stoppet med at "tælle kcal" i den forstand at jeg ikke bruger mit kcal program og jeg vejer ikke al min mad osv.
Men helt ærlig, at blande mælk op med vand?! Vi kan jo hurtigt blive enige om at mælk ikke er ret alvorligt på kcal budgettet, så hvorfor nu det?!

Men ud over det har det indtil nu været en fantastisk skøn weekend med kæresten.
Vi havde kæreste dag i går hvor han bestemte hvad vi skulle.
Vi var ude og plukke æbler, ude og spise, tog hjem og lavede æble crumble. Så så vi husk lige tandbørster, var i et varm bad sammen og så hunger games! Mega god film må jeg jo tilstå! Jeg havde en overspisning i desserten og måtte kaste op. Men ellers skøn aften.

Syntes ikke der er mange smider en kommentar, men det kunne være smadder hyggeligt hvis I gjorde :)

4 kommentarer:

  1. Det med at gå i panik ved flere gæster.. Åha, det kender jeg virkelig godt. Virkelig virkelig. Jeg går også i panik.

    At din spiseforstyrrelse reagerer voldsomt for tiden. Jeg tror det har noget at gøre med, at du arbejder med din spiseforstyrrelse.. Så har jeg erfaret at min går i udbrud.... :-/

    Det skal nok gå <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske har du ret i at den blusser op fordi jeg udfordre den.
      Men hvor er det belastende at den ene dårlige ting bare bliver erstattet med en ny.
      Hvordan pokker kommer man så videre?

      Slet
    2. Måske har du ret i at den blusser op fordi jeg udfordre den.
      Men hvor er det belastende at den ene dårlige ting bare bliver erstattet med en ny.
      Hvordan pokker kommer man så videre?

      Slet
  2. jeg kender det osse godt. puuha. :-)
    - jeg bliver rigtig ked af det, når jeg bliver presset til at tænke på, hvorfor fanden jeg ikke spiser mere end 600kcal om dagen, og hvorfor jeg ikke gør noget ved det.. men det er jo godt, at jeg bliver presset til at tænke på det.

    men det havde da været 100000 gange bedre for dig, hvis det var en succesoplevelse, istedet for et nederlag - for så bliver det jo sværere og sværere at udfordre sig selv..

    SvarSlet