tirsdag den 27. november 2012

Først den ene vej også den anden vej...

Først den ene vej også den anden vej...
Jeg får pip!
Gik og vænnede mig til mit nye tal på vægten, og vupti i dag er den 400 gram lavere !
Jeg når da aldrig det hele kilo til på mandag :( og da slet ikke nu hvor trunten er hjemme.
Jeg når slet ikke mine måltider fordi jeg er optaget af hende.
Lægens dom var en virus i halsen på den lille. Vi skulle holde godt øje med hende da det godt kunne udvikle sig til infektion som jo så skal behandles.
Men vi havde en god dag.
Vi lavede lidt julegaver, lavede julekonfekt ( klassikeren med marcipan og nougat), og frugtkugler lavet af figenstænger, appelsinsaft og ren kakao, og til sidst dyppet i mørk chokolade og pyntet af prinsessen.
Vi fik også pyntet hendes lille juletræ, hørt julemusik og set lidt julerupfærgeby :)
I dag tror jeg projektet lander på lidt flere julegaver og måske noget småkager. Men må se hvad dagen bringer.
I dag kl 14.30 er der præcis 1 uge til vi skal ned og hente Molly.
Vi snakkede lige med hendes "mor" i går. Hun havde det skønt og var blevet rigtig livlig :) wuhuu !
Hver dag kommer jeg et skridt længere her hjemme.
I går fik jeg styr på hendes madsted så nu står hendes skåle klar og parat!
God onsdag alle sammen :)













2 kommentarer:

  1. Op på hesten igen søde, jeg tror på, at du nok skal klare dit kg til på mandag, bare tror på det.
    Hvor ser det bare hyggeligt ud alle de ting, du har lavet med din datter, er sikker på, at du er en fantastisk omsorgsfuld mor, som gerne vil gøre det godt for hende, trod alle de ting, du selv slåsser med.

    Har din datter egentlig bemærket noget til dine år med din spiseforstyrrelse, spørger fordi jeg selv er igang med pædagoguddannelsen, og de steder jeg har været i praktik, er der nogle af pigerne der til tider har spurgt ind til min spisning. Hvad har du svaret i disse situationer, hvis du har været udsat for det?

    Mvh Helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde. Jeg syntes heldigvis at min appetit har været bedre i dag så jeg har da også fået formiddags måltid idag.

      Vi har igen i dag været i gang med at jule. Der er blevet lavet et fint jule godte fad til min kærestes kolleger.

      Min datter har ikke bemærket det vilde. Hun har nævnt mine kraveben og taget fat i dem. Derefter fik hun en forklaring på at når man bliver meget tynd så bliver knoglerne tydligere. Siden der har hun været mere opmærksom på at jeg spiser.
      Dog er det mere at hun huske mig på at spis. F.eks. hvis jeg laver eftermiddagsmad til hende så ønsker hun at jeg også spiser med hende. Hvis jeg ikke lige tager de ting der er til maden spørger hun pænt om jeg ikke ogs skal have f.eks. kartofler.

      Så det har ikke været det største problem overfor min datter.
      Jeg har jo heller aldrig holdt helt op med spise. Spiser bare meget sundt og til tider alt for lidt.
      Men det arbejder jeg jo på at lave om.

      Med hensyn til hvad jeg har sagt til min datter har jeg jo min laktoseintolerans som "undskyldning". Der er jo mange ting jeg ikke kan tåle... :)

      Slet