lørdag den 24. november 2012

Shit... Eller?

Shit!
Jeg kunne ikke lige overholde dagens første mål.
Jeg hoppede på vægten. Den er steget igen!
Nu har jeg i alt taget 600 gram på ( godt nok har jeg tabt 700 gram siden mandag, så jeg er nu næsten tilbage)
Men altså hvorfor går man og tænker:
Spis din gris du skal op i vægt, og når så vægten går op, så panikker man?
Nu må det holde op.
Jeg føler hele verden kan se jeg har taget på... Og der skal den rationelle tanke komme op igen. Hvem kan se 600 gram? Andet end den forbandede vægt.
Nå men det skal jo gå den vej!
Jeg er og vil ikke være et tal, SÅ STOP med at tale ned til mig!!!! ( ja det var lige en snak med den grimme stemme i hovedet)
Jeg vil være noget andet, jeg vil være Malene som er kæreste med STORT K, jeg vil være den bedste mor for min datter og min lille hund som vi venter på.
Jeg vil være god til at styre vores nye budget.
Jeg vil være kreativ og nyde livet!

Jeg VIL IKKE leve med frygten for et skide tal der ser anderledes ud i dag end i går!!! Helt ærlig, det kan jo rent faktisk være væske. Det kan også være resultater af kage hver dag, men jeg har jo netop spist kagen for at se tallet stige!
Jeg skal være glad for det!

Det er godt nok underligt at kæmpe for noget også når det sker er det dårligt!?

4 kommentarer:

  1. grunden til det er så ambivalent er fordi at malene ønsker at tage på og få det bedre fysisk og psykisk men det gør anoreksien ikke og det er anoreksien som tager over når du panikker, men det er dig som vinder fordi du blive ri det alligevel :)

    SvarSlet
  2. Bare lige en hurtig opfordring: smid vægten ud! Du piner dig selv ved at stige op på den. Det er sgu en næsten umulig udfordring at blive glad for det voksende tal, selvom den rationelle del af dig godt ved, det er det bedste. Giv vægten ud eller lad en anden passe på den for dig noget tid :)

    SvarSlet
  3. op på hesten igen, jeg ved du kan. Måske du ikke skulle veje dig hver dag, men blot en gang om ugen, blot et forslag :-)

    SvarSlet
  4. Tak for jeres fantastiske kommentarer!
    Vægten er op til overvejelse. Vi har i daf snakket om at låse den inde i kælderen, men noget i mig bliver bange ved tanken.
    Jeg føler jo nu at jeg kan styre min vægt ved at tjekke. Altså kan jeg se jeg taber mig når burde tage på, så skal jeg jo gøre mere og det ville jeg ikke kunne uden vægten...
    Men i dag er vidst gået okay.
    Godt nok har jeg været i gang hele dagen. 2 timers handletur, 1 times gåtur efter frokosten og 3 timers hyggegang i Tivoli.
    Dog har jeg spist kage 2 gange i dag og jeg føler mig SÅ ulækker :/ jeg syntes jeg spiser så usundt efter jeg er begyndt det nye her. Det er ikke rart :(

    SvarSlet