torsdag den 22. november 2012

Lige et aftenpip :)


Ja dagen i dag er gået godt efter min mening. Har spist stort set hele dagen og regner med at det snart ses på vægten. Jeg har dog haft menstruation i snart 2 uger, så jeg ved egentlig ikke om jeg kan regne med min krop, vægt og ja generelt bare...?

Her til aften har kæresten besøg af sin fætter og vi har snakket rigtig meget hund.
Han har selv en ½ år gammel hund så han har hvalpestadiet tæt i erindring! Hvilket jo er fedt at hører om- hvilke løsninger virkede for dem, hvad har de gjort omkring træning osv.
Til aften kom pakkeposten. Jeg hoppede og dansede for jeg vidste jo at det var pakken med Molly's ting.

Holder til lorteposer + refill's

Molly's fine mad og vandskål

Lidt legetøj til trunten

Seng med sovedyr

Sengen uden indhold.... Glæder mig til at se lille Molly ligge i den :D

Nå, men nu er det jo snart fredag og jeg sidder og overvejer hvilke mål jeg skal have for min dag omkring projekt: Ud af SF!

Men jeg er igen ved at løbe tør for ideer.
Har jo allerede ændret:

- Mere morgenmad
- Formiddagsmåltid (Nu også med 1 juice til)
- Frokost sandwich med både ost, kylling, 1 tsk mayo, 2-3 spsk dressing, salat og selvfølgelig brød
- Eftermiddagsmåltid hvor jeg hver dag forsøger at øge lidt. F.eks. 1 banan i stedet for ½ banan. Eller 1½ kanelknækbrød i stedet for 1 osv.
- Og her til aften spiste jeg mere suppen end de sidste to dage.

Er der nogle kloge læsere der har gode ideer til mål? Hilfe!!! :)

10 kommentarer:

  1. nu ved jeg ikke hvordan du har det med at drikke kalorier.. Men tilføre mælk eller juice til alle dine måltider.. Måske købe en ost med lidt højere procenter?? Sådan at det måske til at starte med ikke så meget er mængden der skal øges, men kalorieindtaget i det som du allerede indtager :) ?

    SvarSlet
  2. Jeg drikker stort set mælk hver gang jeg spiser da jeg drikke kaffe med mælk. Og laver mælkeskum så bruger omkring 90-100 ml pr. Kop. Juicen er jeg startet på i dag :) så den kan jeg sige tjek ved.
    Osten kan ikke skiftes. Jeg er laktoseintolorant og har kun den ost da den er købt i Tyskland. Danmark er desværre ikke så stort et markede for laktosefri vare :/
    Men ellers skide gode råd! For det er lettere ar skifte lidt vand ud med andet drikke som så indeholder de flere kcal :)

    Tak og kram herfra!

    SvarSlet
  3. Ahhh havde glemt det med laktosen, se det gør det jo heller ikke ligefrem nemmere for dig..

    men ellers kunne det være som du selv siger at putte lidt saft i vandet... Evt skifte det ene mellem måltid ud til en ½-1 advokado ( staves) med rejer :)

    SvarSlet
  4. Faldte lige over din profil, men bliver lige nødt til at høre dig ad, hvordan du har det med vægtøgningen? Du lyder nemlig umiddelbart til at have accepteret det.
    Personligt synes jeg det er det aller værste ved at blive rask!

    SvarSlet
  5. Janni: jeg har det af helvedes til med vægt øgningen. Men indtil videre har jeg kun oplevet den er gået ned på trods af ændringer så det er ikke blevet " virkelighed" endnu.

    Men jeg vil sige at jeg kan mærke min krop er mere vågen efter der kommer mere mad ind.
    Og det er jo en meget rar ting.
    Men HVER dag regner jeg bmi ud for at se hvor jeg ca skal ligge for at komme op på de frygtede bmi 20!
    Så jeg vil sige jeg er meget ambivalent omkring vægt øgningen. Det der nok hjælper mig lidt er at hvis jeg ikke øger vægten ryger jeg ud af gruppen og mister hjælpen og støtten :/ det vil jeg jo helst ikk...

    SvarSlet
  6. hvad med nogle nødder til aftenhygge? :-)

    SvarSlet
  7. Eva: er nødder mere kcal holdige end kage? Har spist kage hver aften i den her uge nemlig... ( vildt)

    SvarSlet
  8. Ja de er mere kcal holdige, alt efter hvilken kage, men det er det sunde fedt der er i dem :)

    SvarSlet
  9. Elana: Det har været citronmåne min kærlighed er faldet på.
    I går bagte jeg for første gang en selv.
    Men den mangler altså nogle E-numre... Det er i hvert fald ikke det samme som Dancakes mini citronmåner :)

    Men vil da helt sikkert lige kigge på nødder.
    Er det så bare almindelige mandler eller peanuts og sådan?

    SvarSlet
  10. Jamen alle nødder er faktisk gode..

    Diætister er vidst især glade for mandler :)

    men hvis du godt kan lide med smag kan man få både sure og søde :)

    SvarSlet